پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو
سرخط خبرها

نوستالوژی| پیروزی در روز خداحافظی «امیدوار»

  • کد خبر: ۷۵۶۹۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
نوستالوژی| پیروزی در روز خداحافظی «امیدوار»
گزارش دنیای ورزش ۲۶ بهمن ۱۳۶۴ از دیدار تدارکاتی منتخب مشهد و سوریه را بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، مجله دنیای ورزش در شماره ۷۴۰ که مقارن با ۲۶ بهمن ۱۳۶۴ بود، گزارشی از بازی دوستانه منتخب مشهد و سوریه منتشر کرد. دیداری که در مشهد و به‌میزبانی ورزشگاه پیر شهر، تختی، برگزار شد و در پایان این مشهدی‌ها بودند که توانستند با درخشش سعید صیامی به برتری ۲ بر ۱ دست یابند. در پایان این بازی جذاب حسین امیدوار، مدافع مشهدی، از دنیای فوتبال خداحافظی رسمی کرد. در ادامه قسمت‌هایی از این گزارش را از نظر خواهید گذراند.


مشهد، ابراهیمی فاروجی: دوشنبه ۲۱ بهمن، منتخب مشهد ۲ (دقایق ۱۱ و ۶۷ سعید صیامی) – منتخب سوریه یک (دقیقه ۶۹ عدنان خرابه). داور: محمد جاهدی. کمک‌ها: مهدی پهلوان‌زاده و منوچهر عسگری. تماشاگر: ۸۰۰۰ نفر. هوا: خوب. زمین: نامناسب.


سوریه: نافع عبدالقادر، جمال نویجی (عامر عواد از دقیقه ۷۰)، ولید عواد، عدنان جاسم، محمود نافل، نزار یاسین، موسی (انور عبدالقادر از دقیقه ۴۶)، حسام یوسف، عدنان خرابه (فواد حبیب از دقیقه ۷۰)، جمال سعید، احمد عسگر. مربی: انور عبدالقادر.
تیم منتخب مشهد: سعید جوشش، حسین امیدوار، اکبر میثاقیان، حسین رضایی، حسین قدم‌السلطان، غلام اصغری (حسین شاملو از دقیقه ۶۸)، اصغر جانداری، محمد اعظم، رضا جاهدی، محسن قریشی (از دقیقه ۲۸ باقر کبیری)، سعید صیامی، منصور شفیعی (از دقیقه ۷۰ حسین لعل). مربی: قاسم زردکانلو.


تیم منتخب باشگاه‌های سوریه که برای شرکت در مسابقات ویژه دهه مبارکه فجر به ایران سفر کرده است، برای انجام یک دیدار دوستانه وارد مشهد شد و در مقابل تیم منتخب شهرستان قرار گرفت. در این بازی که با حضور برادر صابری‌فر، شهردار مشهد، و تنی چند از مسئولان ورزش استان برگزار شد، آخرین برگ زندگی ورزشی حسین امیدوار، مدافع شایسته مشهدی، نیز رقم زده شد و به‌عنوان بازی خداحافظی وی تلقی شد. تیم مشهد که هنوز دوران نقاهت لیگ قدس را می‌گذارند و به تحول اساسی برای آینده می‌اندیشد، با روش همیشگی‌اش یعنی ۲-۴-۴ در مقابل تیم سوری بازی می‌کند که بنا به اظهار رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، اسماعیل عزاوی، ترکیب اصلی‌اش از باشگاه (الفتوه) دمشق شکل گرفته است و عبدالقادر را از مسافران جاکارتا در آرایش خود دارد. تیم سوری برخلاف رقیب با بهره‌گیری از ۳ مهاجم بلندقامتش، احمد عسگر، جمال سعید و عدنان خرابه، ۳-۳-۴ را ترجیح داد.


بازی تا دقیقه ۱۱ به ارزیابی ۲ تیم از یکدیگر گذشت. در این لحظه اولین تهدید در مقابل دروازه سوریه به گل اول مشهدی‌ها منجر شد. در پی پرتاب اوتی که میثاقیان از سمت راست زمین روی دروازه فرستاد، سعید صیامی با ضربه سر دروازه را نشانه گرفت و توپ را دور از دسترس دروازه‌بان ملی‌پوش حریف در سمت چپ دروازه سوریه جا داد. در پی آن در دقیقه ۱۴ یک‌بار دیگر کار مشترک میثاقیان و صیامی که بازهم با پرتاب اوت شکل گرفت، دروازه میهمان را با خطر مواجه کرد که شانس یار سوری‌ها بود.


در دقیقه ۱۸ سوریه با استفاده از یک فرصت نیمه زمین را پشت‌سر گذاشت و احمد عسگر، مهاجم سریعش، را راهی دروازه میزبان کرد که سانتر عسگر با ضربه ناقص جمال سعید به اوت رفت.
دقیقه ۲۰ بازی بازهم سوری‌های میهمان را که از فوتبال روان و تاکتیک حساب‌شده و آگاهی‌های تکنیکی بهره نداشتند، به زحمت انداخت. یک ضربه کوتاه از روی نقطه کرنر رضا جاهدی را در موقعیت مناسب قرار داد. شوت سنگین جاهدی با کمی فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.


سوری‌ها نیمه دوم را با یک تعویض در خط میانی آغاز کردند و انور عبدالقادر، مربی تیم، در مرکز ثقل تیم قرار گرفت تا این خط را با مهاجمان تنظیم کند. حضور آگاهانه انور عبدالقادر از سرعت حریف کاست و بازی را به میانه میدان کشاند. اما در دقیقه ۶۷ ضربه حساب‌شده صیامی که قبراق‌ترین چهره این روز در نزد مشهدی‌ها بود، دومین گل را به میهمانان تحمیل کرد. در پی یک ضربه کرنر توپ در میان انبوه بازیکنان ۲ تیم، در رفت و برگشت‌های پیاپی گرفتار شد، اما صیامی ضربه نهایی را که با چشمان باز نواخته شد، زمینی و سنگین به‌سمت چپ دروازه حریف وارد شد.


دقیقه ۶۹ فرصتی بود تا فاصله‌ها نزدیک‌تر شود؛ سانتر احمد عسگر، شماره ۱۰ حریف، که بهترین یار این تیم است، عدنان خرابه را در موقعیت استثنایی قرار داد تا با استفاده از فرصت به‌دست‌آمده که با دفع ناقص دروازه‌بان مشهد هم همراه بود، دروازه میزبان را بگشاید. دقایق ۷۳، ۷۵ و ۷۷ نیز فرصت‌های مناسبی بود که می‌توانست مشهدی‌ها را به گل‌های بیشتر برساند. اما ضربات حسین لعل، صیامی و باقر کبیری با هوشیاری نافع عبدالقادر مهار شد.


در پایان این دیدار اسماعیل عزاوی رئیس فدراسیون فوتبال سوریه که سرپرستی تیم را برعهده دارد، در گفت وگویی گفت: آرایش اصلی تیم را بازیکنان تیم الفتوه که صاحب‌نام‌ترین باشگاه سوریه است و قهرمان سال جاری این کشور می‌باشد، تشکیل می‌دهد. این تیم در مسابقات سراسری کشور سوریه که از برگزیدگان ۱۲ منطقه می‌باشد، عنوان نخست را از آن خود کرد‌ه‌اند. وی افزود: برای تقویت این تیم از بازیکنان نخبه سایر باشگاه‌ها نیز استفاده شده است که در مجموع ۵ ملی‌پوش که ۳ نفر آنان در مسابقات مقدماتی جام جهانی همراه تیم ملی بوده‌اند، دیده می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->